17 Aralık 2015 Perşembe

Merhabalar Antalya'dan kucak dolusu sevgi ve selamlar herkese.Bugün beni çocukluğuma götüren bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum .Annem bize bu kurabiyeyi sık sık yapardı.Okulda beslenme saati için evde ders çalışırken molalarda sütle ımm nede güzel olurdu yemesi hele de anne elinde olunca tadı daha bir başka olurdu.Yapımı kolay ve bir o kadar da malzemeleri az bir kurabiye fakat dedim ya anne tarifi olunca tadı bambaşka çocukluğumda Annemin bize hazırladığı kurabiyeyi şimdi ben kızlarım için yapıyorum ufaklık daha tam olarak tadını bilemese de küçük küçük tadına baktırıyorum ama ablamız çok seviyor .Çocukluğumun Anneciğimin o hünerli ellerinden çok severek yediğim kurabiyeyi paylaşma zamanıdır diyorum ve tarifi hemen altta.....
ANNE KURABİYESİ TARİF,KLAY KURABİYE TARİF,KURABİYE TARİF, KOLAY KURABİYE NASIL YAPILIR,KURABİYE,ANNE,HAMUR İŞİ,HAMUR İŞLERİ
EMEL'İN SİHİRLİ  ELLERİ

  • MALZEMELER
  • 1 PAKET ODA ISISINDA MARGARİN/TEREYAĞ

  • 1 YUMURTA

  • 1 SU BARDAĞI ŞEKER

  • 1 PAKET KABARTMA TOZU

  • 1 PAKET VANİLYA 

  • ALDIĞI KADAR UN(2-2,5 SU BARDAĞI UN)

  • 1/2 LİMON KABUĞU RENDESİ

  • YAPILIŞI
  • Yoğurma kabına şeker ,yumurta alınır malzemeler birbirine
  • geçene kadar karıştırılır.

  • Ardından  yumurta limon kabuğu rendesi eklenir ve karıştırılır.

  • Elenmiş un kabartma tozu,vanilya eklenen hamur kulak memesi kıvamında hazırlanır.

  • Hamurdan küçük parçalar koparılır yuvarlanıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.

  • Kurabiyelere desen vermek için çatalla biraz bastırılır .

  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirilir.

  • ANNE KURABİYESİ servise hazır.

  • AFİYET OLSUN











Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder